lördag 29 augusti 2020

Torsdagens tävling

Vid torsdagens tävling i stan hade bara tre fiskar fördelat på två fiskare kommit upp efter närmare 3,5 timmar in i tävlingen. Det var Bengt som fått en abborre och en stäm och Robin hade fått en abborre medans vi andra sex var helt utan fisk.

Med kanske 40 minuter kvar så blev det dock lite aktivitet av småfisk vid vattenytan och en stund senare nappade det lite för oss alla. Min första fisk fick jag en kort bit upp i Selångersån cirka 3 decimeter under ytan och det var ovanligt nog en strömming. 

När tävlingen var över så låg det tre strömmingar, tre mörtar och ett gäng löjor i min låda. Inte mycket till fångst men när man inte haft ett napp på 3,5 timmar så behövs det inte mycket för att pulsen ska stiga. 

Vid invägningen visade det sig att det skulle bli låga och jämna vikter och att ingen av oss mäktat med att komma över halvkilot på 4 timmars fiske men att mina 460 gram knappt räckte till tyngsta påsen. 

På samma plats för drygt en vecka sen var jag sist på 9 kilo så det svänger snabbt! Här finns mer skrivet samt resultatlista: http://pimpelfoppa.blogspot.com/2020/08/inga-trad-vaxer-till-himmelen.html?m=1