torsdag 20 augusti 2020

Resultat från Strand

Efter förra tävlingen på ön så kanske förväntningarna var högt ställda på denna tävling men vattnet var lite för klart p.g.a att vindarna inte varit optimala och det visade sig också på resultatet. Tävlingen började men utdelningen var skral och några av oss förflyttade oss febrilt i jakten på fisken men utan lycka. Dock så hade Burström börjat få fisk på den plats Peter tidigare lämnat och hade inte de som gått söderut mot Gustavsberg hittat någon fisk så kändes det som om att Burström gick mot segern. 

Under tävlingens andra hälft tog jag beslutet att gå norrut mot ett ställe där vi ibland förr fått fina abborrar som kommit in framåt skymningen men väl där så var det tomt med fisk. Fortsatte en kort bit till för att i vattnet leta en gammal bräd/stenpir som jag minns från när jag var liten och fiskade i området. Det var lite slirigt att vada ut på den men tack vare lågvattnet så kom man ganska långt ut och det tog inte lång stund innan första nappet kom. Jag insåg att jag hittat ett för kvällen riktigt bra ställe när abborrarna kom en efter en. Några bättre abborrar kom upp men de flesta var ganska små med tanke på att det var havet vi fiskade i. Med tanke på fiskens storlek och att jag egentligen missade allt för många napp så måste man säga att stället var riktigt bra då jag fick så gott som all min fisk på 5,2 kilo här.

Eftersom de som gått söderut inte haft nåt bra fiske och Burströms fiske avtagit så räckte min fångst till vinst före just Burström som blev tvåa på 2,6 kilo och Melander var trea på 1,1 kilo och därefter var det väldigt jämnt med ordningsföljden Thomas, Peter, Bengt och Ljung. 

Det var som sagt högre vikter förra gången på Alnö och det var även då, liksom nu, väldigt fläckbetonat fiske.

Här har Peter skrivit mer om tävlingen och resultatlista:https://pimpelfoppa.blogspot.com/2020/08/micke-vann-pa-alno.html