fredag 14 augusti 2020

Resultat från Kubal

Bild tagen på onsdagkvällen när brorsan och jag upplevde gamla minnen då vi fiskade abborre vid en av barndomens fiskeplatser, Karlsvik på Alnö.

Det blev ett bra fiske för flera deltagare när vi tävlade vid Kubal. Fisket här kan vara lite väl ojämnt och det är, inte alltid men ofta, vissa sträckor/platser som är betydligt bättre än andra. Denna gång fick dock Håkan och Bengt i tävlingens slutskede relativt bra med fisk på "nya" eller tidigare okända ställen vilket var bra. För Ljung och Edgren var det ingen vidare kväll och med lite besvärlig terräng så blev fiskemöjligheterna begränsade. Men det var ändå det ställe som oftast varit bäst tidigare som visade sig gälla även denna gång. 

Jag brukar säga att när vi tillämpar lottad utgång så är det sällan ett lågt nummer har någon fördel men vid de två tävlingar jag har velat ha ett lågt nummer så har jag dragit nummer ett och en av dessa gånger var igår. Flyt! Här kommer jag att tänka på sms:et som jag fick av Krister Hamrin efter förra tävlingen, vilket jag läst flera gånger och ler av glädje lika mycket varje gång:


Hur som helst, väl på plats så är ändå fisket till en början inte något vidare och jag tycker att Burström och Peter samt Thomas som anslöt lite senare drar fler och framför allt större fiskar än vad jag gör. Men efter ett tag kommer fisket igång för mig och att låta masken släpa på botten visar sig vara effektivt. Jag får två fina perioder under tävlingen som gör att min låda fylls på i rask takt och det var svårt att säga hur vi låg till inbördes då jag försökt att låta bli att titta på de andra då det bara stressade att se när de drog fisk, men att det skulle bli bra vikter och skapligt jämnt förstod jag. Det blev det också och här nedan kommer resultaten som är hämtade från Peters blogg: