måndag 28 september 2020

Resultat från Selångerssjön samt DM i internationellt

Vi blev bara fyra deltagare vid Selångerssjön och fisket var totalt sett ingen höjdare, det brukar vara bättre men lördagens kraftiga regn påverkade nog. Jag hade förhoppningen att abborren skulle vara på hugget så jag valde en plats dit jag inte brukar gå men där abborrfisket kan vara bra. 

Till en början var jag nästan helt utan fisk förutom några miniabborrar, men eftersom jag såg att de andra tävlande som stod på snett emot mig på andra sidan sjön inte heller hade något bra fiske så valde jag att stå kvar i hopp om att fisket skulle komma igång. Lite bättre blev det med nån fin mört och en skaplig abborre men när det började närma sig halva tävlingen så valde jag att byta ställe och då hade jag cirka 1,5 kilo. 

Jag gick till ett ställe på andra sidan sjön och på första utlägget får jag en riktigt fin mört. Därefter kommer det upp några bättre mörtar och abborrar då och då och däremellan lite småmört, en flia och en liten id. Vid invägningen ser jag att de andra mest har småfisk förutom Peters brax så min påse på 5,2 kilo blir den tyngsta, Peter har 2,8 kilo, Thomas 2 kilo och Burström 1,5 kilo.


Det tävlades också i internationellt mete i helgen då DM gick vid Billstabron. Där var far och son, eller rättare sagt son och far Jonsson i topp då Robin vann före Håkan. Här är resultatlistan.

DM Västernorrland internationellt mete 2020:

  1. Robin Jonsson           9930gr
  2. Håkan Jonsson          8440gr
  3. Fredrik Samuelsson  5310gr
  4. Urban Melander        5100gr
  5. Ulf Backlund            3740gr
  6. Peter Vinqvist           2900gr