tisdag 6 oktober 2020

Söndagens resultat

Det var lite småblåsigt och gråmulet när vi på söndagen tävlade i lilla Selångerssjön. Mörkret tränger sig på allt tidigare och för mig åkte lysstaven fram redan kvart i fem då jag började få problem att se flötet. 


Men det blev fina vikter och segrade gjorde Thomas Viström som fick ihop 9,9 kilo och tvåa var Urban Melander på 7,8 kilo. Därefter sjönk det ner till mina 5,4 kilo och nu var det jämnare vikter då Peter Forsberg hade 5,2 kilo och både K-J Burström och Urban Edgren hade 4,9 kilo. För sjuan Bo Ljung stannade vågen på 1,9 kilo. 


Jag fiskade på samma sida som söndagen innan men den plats som jag då hade bäst fiske på gav endast två små abborrar denna gång så det blev till att söka nya platser.  Annars var det nog mest mört som kom upp för oss alla, blandat med abborre, nån enstaka flia plus att Melander fick ett gäng riktigt fina löjor.