söndag 11 november 2018

Märkligt fiske

Vi blev bara fyra som samlades för fiske på söndagen och jag måste säga att det är synd att inte fler kommer. Höstmete har inte varit något för mig tidigare men sedan ifjol höst så har jag upptäckt att det kan vara riktigt roligt. Lite svårare, eller kanske mycket svårare än sommarens mete men när man väl hittat fisken och sättet att få dom att nappa så är känslan obetalbar.

Gårdagen blev en annorlunda fiskeupplevelse. Efter halva tävlingen stötte jag på Burström som då bara hade en fisk och Urban hade fått ett par stycken. Peter träffade jag inte men fick senare höra att han hade fyra fiskar och själv hade jag inte en enda så just då var det inte allt för roligt i survädret som rådde. I vilket fall som helst så frågade Burström om jag ville följa med en längre bit men jag valde att stanna kvar och hoppas på att hitta någon fisk i närområdet. 

Tre små försiktiga napp hade jag haft men en timme och tjugo minuter innan slutet fick min första fisk. Därefter kom det nån mört då och då för att bara bli bättre och bättre och avslutningen var riktigt bra. När vi efteråt samlas såvisar det sig att alla haft ett riktigt bra fiske under tävlingens andra hälft och bäst hade Peter som vägde in hela 7,6 kilo fiskat och då ändå tappat flera stora fiskar. Jag fick ihop 4,6 kilo, Burström 3,3 kilo och Urban 2,3 kilo. Jag undrar ännu var fisken var i början, eller tog den helt enkelt inte då?