måndag 19 november 2018

Burström drog mest!

Med kort varsel bestämde vi oss för att meta på söndagen vilket kanske blev en sista gång detta år eftersom det nu ser ut att bli kallare framöver. Några ställen är redan isbelagda med några centimeters is och för den riktigt pimpelsugne så kanske inte premiären är så långt borta. 

Det blev i alla fall Burström, Peter och jag som samlades på söndagsmorgonen och vi bestämde oss för att börja med att fiska nära varandra och om vi sedan bytte plats så skulle vi kontakta varandra om vi fick bra med fisk. Burström fick ganska snabbt en fin fisk och tappade även någon medans Peter och jag inte hade ett napp vilket gjorde att vi efter kanske 20 minuter beslöt oss för att byta platser. Ytterligare 45 minuter senare och test av ett par till platser så var jag fortfarande utan napp och efter kontakt med de andra så hade Burström fått ett par fiskar till medan Peter inte heller hittat någon fisk men dessvärre tyvärr blivit dålig och måste avbryta fisket. 

Efter drygt två timmar hade jag fått en mört och en abborre när Burström ringer och säger åt mig komma för nu har han börjat få fina mörtar. När jag väl kommer dit så får jag också fisk men det känns som att medans jag drar en så drar Burström tre och det visar sig också när vi väger in att ungefär så var det för vågen stannar på 6,9 kilo för Burström och knappt 2,3 kilo för mig. Riktigt roligt att vi kunnat hålla igång så länge och ofta fått bra med fisk denna höst!