måndag 2 september 2019

Peter vann i stan

På söndagkvällen tävlade vi i stan och fem deltagare blev vi. Peter och Burström gick direkt ut mot postområdet medan Thomas, Edgren och jag började inne i hamnen. Min förhoppning var att mycket mört kommit in men så var inte fallet.

Edgren och jag fick periodvis mört men fisket kom aldrig igång ordentligt och Thomas som även var ända till åmynningen hade bara några enstaka fiskar. Det var inte förrän vi också gick österut som det började likna nånting, så med facit i hand borde vi gjort det tidigare.

Efter den sträckan visade det sig finnas fisk på många ställen. Thomas och Urban stannade efter ca 350 meter medan jag fortsatte den dubbla sträckan ut mot Peter och Burström och alla fick vi bra med fisk.

Peter fiskade bäst och fick ihop 7,4 kilo. Jag var tvåa på 6,7 kilo och Burström trea på 5,7. Fyra blev Thomas på 4,8 kilo och femma Edgren på 4,2 kilo. Vi fick blandat mört och abborre med en klar övervikt på mört för mig och så var det nog för alla.

Alla tappade också en del fisk denna kväll men värst var det nog för Burström. Han stod kanske 50-60 meter ifrån mig och vid flera tillfällen hörde jag, trots min dåliga hörsel, hur han klämde i med något som lät värre än Magnus och Brasses svordomsvisa då stora mörtar inte ville med upp.

De nordliga vindarna lär väl snart komma och då blir fisket betydligt sämre men vi får hoppas att vi hinner med nån tävling till innan dess i alla fall.