torsdag 8 augusti 2019

Resultat från Väster-Hansjön

Håkan Jonsson vann när vi tävlade i Väster-Hansjön på onsdagskvällen och vinstvikten blev drygt 3 kilo. Tvåa blev Ulf Backlund på 2,9 kilo och trea var Peter Vinqvist på 2,6 kilo. Därefter var det många som hade över 2 kilo och mina 2,1 kilo räckte till sista prispengen vilket kanske var 7-9 plats nånting. Hur det gick i damklassen uppfattade jag inte riktigt men jag tror att det var Karin Hofling som segrade.

Jonsson hade bara smått av både mört och abborre och så tror jag att det var för de flesta denna kväll och segern gjorde att han gick upp i topp i Ådalsserien och han har nu en svårintaglig ledning. Den sista och avslutande tävlingen i serien kommer att gå i Mjösjön som ligger vid vägen mot Själandssjön om man kommer från Utansjöhållet. Den tävlingen är nu på söndag klockan 14-18.

Bössa kommer att skicka mig resultaten och ställningen i serien och så fort jag får den så lägger jag ut den här.

Tillägg: Här finns den aktuella ställningen http://iloapp.triana.se/blog/blogg?Home&post=312