måndag 22 juli 2019

Resultat från söndagen




Vi blev bara tre personer som fiskade på söndagskvällen och vinnarna var väl de som stannade hemma eller gjorde något annat. Vi utgick från småbåtshamnen och Burström gick direkt mot ett favoritställe i mynningen medan Peter och jag stannade direkt i starten som brukar vara bra. Men bra i starten var det inte för endast en 5-grammare fick jag upp så vi gick vidare längs med hamnens södra sida. Ute vid raksträckan vid Posten fick jag en hektosabborre och när även Peter kom dit hade jag fått en 5-grammare till. Sedan blev det ingenting och Peter återvände mot starten och mynningen och kanske 10-15 minuter efter det så testade jag att fiska längre in och började få abborrar på cirka en meters djup och grundare, normalt går fisken längre ut i detta område. Det var inga massor av abborrar men några var riktigt fina och vid invägningen räckte mina 2,8 kilo till vinst. Burström hade drygt 6 hekto och Peter som hade en tyngre kväll drygt 1 hekto.