måndag 22 oktober 2018

Resultat från söndagen

Sex deltagare kom och det blev inget vidare fiske när vi tävlade på söndagen. Förutom Thomas så började alla i samma område och av det jag såg så fick Peter en abborre på bottenmete, Hamrin drog några mindre fiskar och själv fick jag en fin mört så det var inte mycket till nappvillig fisk i farten.

Jag stack iväg och testade en rad olika ställen utan att hitta knappt någon fisk alls men flytet var med mig ändå denna gång. De senaste tävlingarna har all fisk räknats och eftersom fisken ofta varit stor och att jag tappat några riktigt stora firrar p.g.a för klena grejer har jag gått upp ordentligt i dimension på grejerna vilket gjorde att den i metesammanhang stora gäddan på drygt 4 kilo lyckades landas.

Endast fyra fiskar fick jag på hela tävlingen vilket nog var minsta antalet av alla tävlande men med en sammanlagd vikt på 5,2 kilo så  räckte det till vinst före Peter som en kort stund haft bra fiske av både mört och abborre och fått ihop 3,5 kilo. Därefter sjönk vikterna rejält ner till Burströms kilo, Thomas 8 hekto, Hamrins 5 hekto och Urbans 4 hekto.