fredag 14 september 2018

Några resultat

Något sent så kommer här rapport och resultat från KM samt även från gårdagens tävling.

På klubbmästerskapet blev vi bara fyra deltagare och här fick jag en lång sträcka för mig själv vilken visade sig vara den för dagen klart bästa delen av sjön. Några braxar och flera fina abborrar gjorde att min vinstvikt blev 10,8 kilo, tvåa blev Peter Forsberg på 1,9 kilo, trea Thomas Viström 1,2 kilo och fyran Karl-Johan Burström hade 1,1 kilo. 

I går var det en kvällstävling i sjön och då blev vi desto fler fiskare längs den sträcka som var bäst sist och även denna gång lyckades jag få flera fina abborrar och mina 5,9 kilo räckte till seger med knapp marginal före Thomas som fick ett par riktigt fina braxar och fick ihop 5,6 kilo. Burström hade lite mindre storlek på sina mörtar och abborrar men var nog den som fick klart flest fiskar och han blev trea på 4,8 kilo. Peter Forsberg blev fyra på 3,9 kilo och Peter Vinqvist femma på 3,3 kilo.