torsdag 28 juni 2018

Fantastiskt fiske till slut

Efter en helt fisklös första halva av gårdagens tävling i stan så valde Peter (som också var utan fisk) och jag att gå upp i Selångersån trots att det på förhand inte lockat men lite småfisk borde vi i alla fall få där tänkte vi. Vi passerade Burström som hade fått några enstaka fiskar strax ovanför gamla E4-bron och Urban som inte hade någonting alls.

När vi ser Thomas på andra sidan ån och skriker och frågar honom om han fått något så tror vi att vi hör fel när han svarar att han fått några kilo. Jag som hör dåligt trodde att han sa några fiskar. Det blev i alla fall fart både på Peter och mig och visst var det fisk uppe i ån. Jag började vid sporthallsbron men där var det bara småfisk och det var inte förrän jag kom ner mot Thomas på åns norra sida som det kom upp större fisk. Där satt vi under träden, Thomas, Peter och jag med 25-30 meters mellanrum och fick uppleva ett fiske som vi kommer att minnas länge. Fin abborre, mört, id och nån brax nappade. Ett helt värdelöst fiske hade förvandlats till ett oförglömligt fiske.

Vid invägningen stannade vågen på överlägsna 12,3 kilo för Thomas, jag fick ihop 6,5, Peter 5,3, Burström 2,8 och Urban 1,3. Synd att det bara kom fem deltagare men vi kör på ändå då det är så pass roligt, särskilt när det blir som idag. Nästa onsdag är det tävling i Petersvik men först är det DM i traditionellt mete på Sandö på söndagkväll.